Anders kijken naar leer- en gedragsproblemen
Remedial Teaching
Soms gaat leren niet vanzelf en wanneer een kind ondanks extra ondersteuning weinig of geen vorderingen maakt, kan het verstandig zijn eens onder de oppervlakte te kijken naar de (niet direct zichtbare) onderliggende redenen van het probleem.
Terug naar de basis
Het fundament, daar gaat het om. Als remedial teacher ben ik ervan overtuigd dat iemand pas écht tot ontwikkeling kan komen als het fundament goed is. Vaak wordt er slechts vanuit één kant naar een probleem gekeken, waardoor je niet aan de juiste basis werkt. Voor iedere cliënt bekijk ik wat er nodig is en integreer diverse methodieken in de begeleiding.
Herkent u het bij uw kind of uzelf?
Moeite met lezen, spelling en/of rekenen.
Dyslexie / dyscalculie
Concentratieproblemen / stress / faalangst / boosheid / weinig zelfvertrouwen
Samen kijken we onder andere naar
Ruimtelijk (in)zicht
Lateralisatie ontwikkeling
Fijne en grove motoriek
Oogsamenwerking
Leerstijl